80-talister

80-talister


Ja, det var ett tag sen jag sumera mig här.
Allting rullar på som vanligt, det är ju så när man har rutiner!

Bilden är för övrigt ifrån lördagens bravader,
dagen började med att åka till stockholm för & gå på bolaget, (haha)
& där inhandlades några linnen & god mat :)
& kvällen därefter slutade i en 80-tals fest, great!
Var verkligen jätte roligt, alla var "snygga" & lyckliga!
Slutade på Björnstugan där drinken blev alldeles för mycket,
men det var en toppen kväll & dag!

Pengar & pengar, fyfan vad det rullar iväg,
mycket som kostar multum, men behöver man det så behöver man det.
Men, sen finns det ju saker som är billigt som man köper, som ett linne,
en kexchoklad, en pizza, en ramlösa osv. det är det som inte märks av
som bara drar iväg.
Jag är sämst på att ta hand om mina pengar, för ju över pengar till pappa
så jag ska kunna spara,
"där går gränsen" sa min pappa när jag frågade fall jag kunde få föra
över pengar till honom varje månad.
"Skärpning, du måste ju lära dig någongång" sa min far,
& nu har jag beslutat mig att jag måste tamejfan göra en budget.
   Blir alldeles för dyrt med det där linnet, snusdosan, en hamburgare
en vinare osv.
Jag ska skärpa mig nu, när jag får min fjuttiga lön nu (jobbade typ inget i mars)
så ska jag skriva ner det jag behöver & hur mycket det kostar & sen vad jag  har över
& vad som får spillas bort!

så får det bli, ta mig i kragen!

Maj blir ledigt från Viasat & bara MK & plugg är min plan,
sen får vi se vad min kära arbetsgivare tycker om den planen!
Men vi får se, håll tummarna!

nästa vecka ska vi börja med "eget projekt" i Grafisk kommunikation,
& det är 8 lektioner ÅTTA lektioner kvar.
asså förstå, sen slutar vi, aldrig mera graf, aldrig mera torsdagsfika med Jim.
Oh my!
Det går alldeles för fort!
Men det är väl bra ändå, längtar ju som fan,  ska bli skönt! men ändå inte..
Måste ta reda på fall jag har några rester, tror inte jag har så många men något bör det
väl vara!


Nej, nu ska jag ta & sätta igång & jobba lite med min hemsida kanske.
eller? :P

Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0